Reklama na gmailu – z czym to się je?

Reklama na gmailu – co to takiego?

Od dłuższego czasu w panelu AdWords można ustawić reklamę na gmailu. Z jednej strony udaje ona zwykłego maila przesłanego przez użytkownika, a z drugiej jest ciekawą formą mailingu. Pojawia się zawsze na górze wiadomości, dzięki czemu jest widoczna, podobnie jak reklama SEMowa w wyszukiwarce. Niestety od 28 września 2017 roku zmieniły się zasady kierowania i to znacznie obniża wartość tej formy reklamy. Jeśli jej dotychczas nie próbowaliście,  mimo wszystko warto ją przetestować, czy się sprawdzi.

Reklama przed rozwinięciem:

Reklama po rozwinięciu:

Targetowanie i kierowanie

Taki „mailing” można targetować standardowo na płeć, wiek, czy miasto. Gmail skanuje 100 ostatnich wiadomości użytkowników i wyszukuje danych haseł. Wcześniej mogliśmy słać do nich wiadomości na podstawie domen, od których odbierają maile (np. domen konkurencji) oraz stanowisk, którymi podpisują się korespondujące z nimi osoby (np. specjalista ds. sprzedaży mieszkań, grafik, dietetyk). Niestety od 28 września nie jest to możliwe przez zmianę regulaminu. Teraz pozostały nam jedynie tematy, czyli słowa kluczowe (np. mieszkania, dieta, logo).

Model rozliczenia

Reklama jest rozliczana za otwarcie reklamy, czyli za kliknięcie, ale nie można mylić tego z przejściem na stronę. Lepsze jest to trochę niż tradycyjny CPM, gdzie płacimy za 1000 wysłanych maili, ale gorsze niż CPC, gdzie płacimy za 1 przejście na naszą stronę www.

Opcje dodatkowe

Jak podaje Google: „Po rozwinięciu reklamy można ją zapisać, klikając ikonę gwiazdki lub niebieski przycisk Zapisz u dołu wiadomości. Można ją także przesłać do innego użytkownika jako e-mail”. Te interakcje oczywiście widzimy w panelu, co pozwala nam uzyskać informację ile reklam zostało zapisanych, a ile przekierowanych do znajomych.

Polecam do przetestowania na małej próbie! Po zmianach mogą pojawić się problemy z zasięgiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *