Jak skrócić link i dlaczego nie warto tego robić?

Skracanie linków

Dziś chcę Wam zaprezentować pewien trik, który sprawi, że zaczniecie się zastanawiać nad tym, czy warto skracać linki. Czasami linki są bardzo dłuuugie… Chcemy, żeby taki link ładnie wyglądał, możemy go bardzo łatwo skrócić za pomocą różnych bezpłatnych skracaczy, które znajdujemy w internecie. Jest ich całe mnóstwo. Do najpopularniejszych zaliczmy goo bit.ly utn.pl, tiny.pl i mój ulubiony ujeb.se

Skracanie linków – czy to jest darmowe?

Niby skracanie linków jest za darmo, ale nie do końca. Ponieważ narzędzia czy systemy do skracania naszych linków w zamian za użyczenie nam swojego skracacza zbierają nasze dane, które może sprawdzić dosłownie każdy.

Trik reklamowy – sprawdź statystyki innych

Wystarczy, że gdy znajdziecie link zaczynający się np. od bit.ly należy taki link skopiować, wkleić w okno wyszukiwarki i na końcu dopisać plusa (+), kliknąć enter i gotowe! Na screenach poniżej możecie dokładniej zobaczyć o co chodzi:

Uwaga: aby zobaczyć statystyki z niektórych skracaczy należy się zalogować, ale dla chcącego (podglądać konkurencję) nic trudnego.

Trik reklamowy możecie przetestować:

Na markach: Media Markt, Kit Kat, Tesco, H&M czy Empik. Wystarczy, że odnajdziecie linki ze skracaczy na ich Fan Page’ach na Facebooku.

2 thoughts on “Jak skrócić link i dlaczego nie warto tego robić?

  1. Bardzo fajna opcja… Szczerze nawet o niej nie wiedziałem. U mnie skracanie linku odbywa się w szperaniu w htmlu gdzie pod dane słowo wstawiam konkretny link – nie ważne jak długi. Niestety jest to dość skomplikowane. W skracaniu linków twoim sposobem jest znacznie prostsze, jedyne co mnie martwi to udostępnianie naszych danych. W każdym razie przetestuje skoro już mam instrukcje obsługi 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *