Ile kosztuje logo? Znane firmy i instytucje płacą różnie

Często słyszy się, że logo jakiejś instytucji kosztowało zbyt wiele i nie jest warte swojej ceny. W większości przypadków się zgadzam bo mimo, że identyfikacja wizualna, a co za tym idzie logotyp są bardzo ważne, gdyż wyróżniają firmę lub organizację na tle konkurencji, to nie warto za nie dawać niebotycznych sum sięgających setek tysięcy złotych lub dolarów.

Przykłady, które podam są dość skrajne, ale obrazują jak bardzo firma potrafi przepłacić. Nie będę komentować poszczególnych przypadków. Pozostawiam je Waszej ocenie.

Ceny polskich logotypów:

 

 

Ceny zagranicznych logotypów:

 

Znacie jakieś inne przykłady cen logo? A może podane ceny zrobiły na Was wrażenie. Napiszcie o nich w komentarzach!

2 thoughts on “Ile kosztuje logo? Znane firmy i instytucje płacą różnie

  1. Pierwsze co się rzuca w oczy, to rozbieżność cen za logo. Od darmowego wariantu, po kilka dolarów skończywszy na setkach tysięcy 🙂 Nie znaczy to, jak wielu myśli, że dobre logo mogą mieć za grosze. Cena bardzo często uzależniona jest od tego w jaki sposób projektanci przystępują do tworzenia logo. Szukanie inspiracji, badania nad tematem i branżą pochłaniają sporo wysiłku i pieniędzy dlatego nie powinno dziwić, że niektóre logo są drogie. W praktyce w naszych polskich warunkach firmy płacą po kilka tysięcy za logo 🙂 Bardzo ciekawe zestawienie, bo niektórych polskich logo nie znałem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *