Dlaczego warto kierować AdWords na wszystkie języki?

Ostatnio zostałam zapytana, dlaczego kieruję kampanię AdWords na język polski i angielski, mimo że chcę pozyskać polskich użytkowników. Otóż jest to jedno z zaleceń rozszerzających zasięg naszych reklam.

Czy kierując na inne języki niż język polski trafię do odbiorców, którzy nie są polskojęzyczni?

Nie! Ponieważ moje reklamy zawierają słowa kluczowe w języku polskim oraz hasła reklamowe w języku polskim. Siłą rzeczy, jeśli ktoś nie wpisze w wyszukiwarkę mojego zapytania po polsku, używając moich słów kluczowych lub ich bliskich odmian nie wyświetli mu się moja reklama.

Czy moje reklamy przetłumaczą się na inny język, np. angielski jeśli zaznaczę taki język w ustawieniach kampanii?

Nie! Ponieważ Google nie tłumaczy reklam, ani słów kluczowych na inne języki. Należy jednak uważać przy wyborze słów kluczowych na słowa, które w różnych językach brzmią tak samo, np. „hotel”. W takim przypadku dobrze jest użyć frazy, która zawiera również typowo polskie słowo np. „hotel Karpacz” oraz zastosować dopasowanie ścisłe ([]) lub użyć modyfikatorów dopasowania przybliżonego (+).

Czy warto język kampanii AdWords rozszerzyć o język angielski lub kierować reklamy na wszystkie języki?

Tak! Ponieważ język w ustawieniach kampanii oznacza język wyszukiwarki, z którego korzysta odbiorca. Czyli, jeśli użytkownik korzysta z wyszukiwarki Google.pl to wystarczy nam język polski, natomiast jeśli chcemy pozyskać odbiorców korzystających z Google.com musimy dodać język angielski. Analogicznie należy dodać języki niemiecki, by dotrzeć do użytkowników Google.de, czy francuski, aby pozyskać osoby korzystające z Google.fr

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *